Flad mave – træn og tab dig på maven

Hvis du er en af de mange danskere der hver dag tænker at nu vil du have en flad mave og begynde at træne en smule.  Hvis du er kvinde og har været gravid kan det jo være du gerne vil af med lige det sidste fedt på maven. Det er heldigvis rimeligt nemt at få det væk.

Det første du skal gøre hvis du vil tabe dig på maven er at sørge for at du ellers er rimelig slank. Rimelig slank er jo elastik i metermål, men det nytter ikke at du er meget overvægtig og tror at du kun lige kan få det væk på maven. Kroppen er indrettet således at den har sin egen mening, den bestemmer selv hvor den vil tabe sig. Det kan være lår, ansigt, arme eller lignende du taber dig først på. Når dette er på plads er det tid til at fjerne det sidste på maven.  Det kræver to ting at tabe sig på maven.

  • Spise rigtigt – spis langsomme kulhydrater
  • Træn maveregionen – få øget blodomløbet og styrket musklerne

Det første punkt er nok det nemmeste, jeg har tidligere nævnt langsomme kulhydrater, kig eventuelt på www.effektivkur.dk for at finde ud af hvordan man taber sig mest effektivt. Når du er klar til at begynde at træne med maveregionen er der flere forskellige øvelser der kan bruges. En af de ældste og mest kendte fra gymnastiktimen i folkeskolen er maverulninger. Hvor man ligger på ryggen og så sætter sig op – kun ved hjælp af mavemusklerne. En af de mindre kendte er at stå på alle fire og gøre som når en kat kaster en hårboldt op. Man spænder i maven, skyder ryg og lader som om man skal kaste op. Det virker tåbeligt umiddelbart, men efter kort tid vil man mærke at det virkelig er noget der giver noget til musklerne i maven.

Se selv det er ikke svært at tabe sig på maven, spis rigtigt og lav lidt øvelser, så er det hurtigt klaret.

Tagged , , . Bookmark the permalink.